مقاله تبعیض در استخدام (نقش نگرشی تلویحی، انگیزش و وضعیت تعصب نژادی)

مقاله تبعیض در استخدام (نقش نگرشی تلویحی، انگیزش و وضعیت تعصب نژادی) مقاله تبعیض در استخدام (نقش نگرشی تلویحی، انگیزش و وضعیت تعصب نژادی)

دسته : -پژوهش ها

فرمت فایل : word

حجم فایل : 24 KB

تعداد صفحات : 32

بازدیدها : 279

برچسبها : دانلود مقاله

مبلغ : 6000 تومان

خرید این فایل

مقاله تبعیض در استخدام (نقش نگرشی تلویحی، انگیزش و وضعیت تعصب نژادی)

مقاله تبعیض در استخدام (نقش نگرشی تلویحی، انگیزش و وضعیت تعصب نژادی)

 

قسمتی از متن:

این تحقیق و مطالعه سعی دارد تا مطالعات گسترده‌ای رادر زمینه تبعیض در استخدام كه توسط«ای پی بریف» و همكارانش انجام شده را منعكس كند.  نویسندگان تلاش كردند تا دستاوردهای قبلی را كه به بررسی نژاد پرستی مدرن پرداخته است را مرور كنند. نژاد پرستی مدرن در وضعیت مشترك تعصب نژادی تاثیر متقابل داشته است و به پیش بینی و بررسی  تفاوت در میزان پرداخت مزد پرداخته است و به همچنین به بررسی نتایج از طریق ارزیابی نگرش‌های نژادپرستی ضمنی و انگیزه لازم جهت كنترل تبعیض پرداخته است. نویسندگان قادر نبودند تا تاثیرات متقابل تقدیمی را از نو تكرار كنند و بیان كردند كه نگرش‌های نژاد پرستی ضمنی با تلویحی به همراه شرایط و اوضاع در تعصب نژادی برای پیش بینی این تفاوت تاثیر گذار است. علاوه بر این نتایج نشان می دهند كه انگیزش برای كنترل تبعیض و تعصب رابطه بین نگرش  علی صریح و ضمنی را كاهش می دهد. (به طور كلی دستاوردها نشان می دهند كه تفاوت بین نگرش نژادی ضریح و ضمنی در پیش بینی رفتار تبعیض آمیز وجود دارد.

لغات كلیدی: تبعیض، نگرش‌های ضمنی، نژاد پرستی و تعصب و تست ارتباط تلویحی)

(در سال اخیر، نگرش‌های نژاد پرستی در ماهیت خود، دو مویه و نامحسوس شده است بدون شك ارزیابی‌های مربوط به گزارش از خود نشان می‌دهد كه در نگرش‌های نژاد پرستی كاهش محسوسی به چشم نمی‌خورد و در تصمیم‌گیری‌های مربوط به استخدام این تبعیض هنوز به چشم می‌خورد. این تفاوت و تغییر در مورد ماهیت نژاد پرستی موجب شد تا دانشمندان علوم اجتماعی شیوه‌های ارزیابی جدیدی را طرح كنند كه  مطابق با توصیف مدرن‌تر نژاد پرستی باشد.) (این مقیاس‌ها سعی می‌كنند تا تعصب خودانگاری را توصیف كرده و افراد با نگرش‌های نژادی منفی را با سوالاتی مبنی بر اینكه آیا واكنش تبعیضی می‌تواند نتیجه بی طرفی نژادی باشد را شناسایی می‌كند.) اخیرا برخی از محققان از این گزارش از خود به ارزیابی‌های توجیهی، نهفتگی و واكنش از لحاظ فیزیولوژیكی تغییر جهت دادند تا سطح معیار فردی نگر‌شهای نژادی را تعیین كنند. بررسی‌های ضمنی و تلویحی اعتقاد به تعصب خودانگاری با تاثیرپذیری كمتر دارند و در تعیین و شناسایی تبعیض موفق‌ترند(تحقیقات اثبات كرده‌اند كه این ارزیابی‌های تلویحی با نگرش‌های دیگر در ارتباط بود و رفتار‌های در سطح خرد را پیش بینی می‌كند.) شواهد و مدارك كمی وجود دارد كه نشان می‌دهد نگرش‌های تلویحی این چنینی برای پیش بینی رفتار سطح كلان مفید است از قبیل تصمیمات تبعیض‌آمیز مربوط به اجاره این مطالعه تحقیقی كه توسط «بریف» طراحی شد، بسیار مفید و سازنده است و نشان می‌دهد كه نژادپرستان امروزی در اوضاع و شرایط اجتماعی به طور خاص عمل می‌كنند. «لیكن»بیان كرد كه این تحقیق نه تنها  اعتبار و صحت نتایج قبلی را مورد بررسی قرار می‌دهد بلكه فرضیات جدید را نیز ارزیابی می‌كند. بریف به شیوه‌های مختلف به توسعه و گسترش مطالعه تحقیقاتی خود پرداخت. اول اینكه علاوه بر تعیین و شناسایی نژادپرستی مدرن، ما عقاید و نظرات نژاد پرستی سنتی‌تر و قدیمی تر را در مبحث می گنجانیم تا ثابت شود كه این نژاد پرستی مدرن‌تر واقعا نیاز به این دارد كه افراد نژاد پرست مشخص شوند دوم اینكه علاوه بر استفاده از گزارش خود و ارزیابی نژاد پرستی، ما نگرش‌های نژاد پرستی تلویحی را نیز در بحث می‌گنجانیم. سوم اینكه ما ارزیابی انگیزش را جهت كنترل تبعیض مورد بحث قرار می‌دهیم تا تعیین شود كه آیا تعصب و تبعیض خودانگاری كه نتایج مختلف به دست آمده ناشی از بررسی‌های نژادپرستی صریح و تلویحی  حتمی است یا نه.  و در  نهایت ما از شیوه‌های دقیق‌تر برای تبعیض تلویحی استفاده می‌كنیم تا فرضیات خود را با مقایسه تفاوت‌‌ها در آمار سیاهان و سفیدها با تكنیك‌های جدید آماری مورد تست قرار می‌دهیم. این شیوه شامل الگوی خطی هرمی یا سلسله مراتبی می‌باشد. به طور كلی این جمع‌بندی‌ها به ما این امكان را می‌دهد تا فرضیات جدید را كه درك بهتری از تبعیض در استخدام را ارائه می‌كند را مورد تست و آزمایش قرار دهیم. به طور خلاصه این مطالعه تحقیقاتی مكتوبات در زمینه نگرش‌های نژادپرستی را به همراه ارزیابی‌های مربوطه به آن با هم تلفیق می‌كند و مباحثی چون تبعیض خودانگار، معیارهای اجتماعی سازمانی و شرایط و اوضاع را جهت درك تفاوت‌های ارزیابی نژادپرستی ضمنی و صریح را در یك شرایط انتخابی در كنار هم قرار می‌دهد.)

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید