مبانی نظری و پیشینه پایان نامه ذهن آگاهی در روانشناسی

مبانی نظری و پیشینه پایان نامه ذهن آگاهی در روانشناسی مبانی نظری و پیشینه پایان نامه ذهن آگاهی در روانشناسی

دسته : -مبانی و پیشینه نظری

فرمت فایل : word

حجم فایل : 79 KB

تعداد صفحات : 42

بازدیدها : 643

برچسبها : ذهن آگاهی روانشناسی مبانی نظری

مبلغ : 16000 تومان

خرید این فایل

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیقاتی بررسی ذهن آگاهی در روانشناسی (فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری ذهن آگاهی در روانشناسی (فصل دوم پایان نامه) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA و رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب با منابع پایانی انگلیسی و فارسی

بخشهایی از متن مبانی نظری

ذهن آگاهی

در سراسر تاریخ، بشر تلاش می کرد تا دلایل عذاب کشیدن و راه های فرونشاندن آن را پیدا کند. پیش از این، همه سوالات مشترکی می پرسیم: چرا من احساس بهتری ندارم؟ برای آن چه کار می توانم بکنم؟ زندگی در این دنیا به صورت اجتناب ناپذیر، موجب می گردد که بدن ما با دردهای فیزیکی، بیماری یا کهولت سن و مرگ رو به رو گردد. همچنین از زمان تولد تا مرگ به صورت ذهنی با شرایط نامناسب روبرو می شویم یا هنگامی که موقعیت ها را حتی زمانی که زندگی ما در شرایط مساعد و آسان قرار دارد، ناسازگار می یابیم و چیزی را که می خواهیم به دست نمی آوریم و با فقدان داشته هایمان روبرو می شویم در این شرایط سرسختانه تلاش می کنیم تا احساس بهتری داشته باشیم.

یکی از ویژگی های انسان موفق کسب مهارت های لازم برای مدیریت بر خود (رفتار، هیجان، ذهن و...) است. با توجه به مشغله های مختلف روزمره، نشخوارهای فکری مداوم و شرایط پر استرسی که پیرامون اکثریت ما وجود دارد، اهمیت مدیریت کردن ذهن بیش از پیش نمایان می شود. برای مدیریت ذهن لازم است قوانین ذهن را به درستی شناخته و با مدیریت آن، از حداکثر توانمندیش بهره برد. ذهن آگاهی راهکاری موثر برای دستیابی به حداکثر توانمندی ذهن و مدیریت بر آن است. ...

عناصر اساسی ذهن آگاهی

1) بی قضاوتی : یعنی بدون پیش داوری و حذف و تائید با زندگی برخورد کنیم و ورای درستی و نادرستی اتفاقات درون و بیرون خود را نظاره کنیم.

2) صبور بودن : یعنی حوصله داشتن و شکیبا بودن و حق دادن به اتفاقات برای اینکه در زمان مناسب خودشان رخ دهند.

3) ذهنی باز داشتن : یعنی درک همه چیز همانگونه که هستند. یعنی تقسیم نکردن ذهن به سیاه و سفید. یعنی آمادگی کامل درونی داشتن برای روبرو شدن با واقعیت های زندگی همانگونه که هستند.بی کم و کاست.

4) اطمینان داشتن : یعنی مطمئن بودن به اینکه توانایی ذهن آگاه شدن در وجود همه آدمها هست و هر انسانی می تواند این شکل متفاوت بیداری و هشیاری را در تمام لحظات زندگی اش حفظ کند. یعنی یقین داشتن که درست ترین شیوه زندگی ذهن آگاهی است.

5) اصالت بخشیدن به بودن به جای سرگرم کاری شدن : یعنی به جای فرار از لحظه الان و مشغول ساختن عمدی خود به انجام یک کار (و چه بسا کارهای بی فایده) ، بپذیریم که بودن و حضور ذهن داشتن در لحظه اکنون، بسیار ارزشمندتر از انجام هر کار دیگری است.

6) پذیرفتن واقعیت های زندگی در هر لحظه : به این شکل که اوضاع و اتفاقات و شرایط زندگی خود را همینطوری که واقعا هست بپذیریم و آن ها را انکار نکنیم. در حقیقت با دیدن واقعیت به همین شکلی که هست خود را برای تغییر و اصلاح آن به شکل درست آماده می کنیم.

7) دلبسته نبودن و رها کردن : یعنی خود را با هیچ چیز دیگری در این عالم یکی ندانستن. و اسیر و دلبسته نبودن به هیچ چیز!

در ادامه ی فایل مبانی نظری مباحث عنوان شده بیشتر تشریح می شود.

عناوین مطالب مبانی نظری

ذهن آگاهی

هفت عنصر اساسی ذهن آگاهی

تعریف ذهن آگاهی

جدول تعاریف ذهن آگاهی

کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی

پیشینه ادبیات

منابع

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید