پروژه پاورپوینت نقش مسئولیت پاسخگویی در چارچوب نظری حسابداری دولتی

پروژه پاورپوینت نقش مسئولیت پاسخگویی در چارچوب نظری حسابداری دولتی پروژه پاورپوینت نقش مسئولیت پاسخگویی در چارچوب نظری حسابداری دولتی

دسته : حسابداری

فرمت فایل : powerpoint

حجم فایل : 890 KB

تعداد صفحات : 19

بازدیدها : 550

برچسبها : مسئولیت پاسخگویی چارچوب نظری حسابداری حسابداری دولتی

مبلغ : 9000 تومان

خرید این فایل

دانلود پروژه رشته حسابداری پاورپوینت 19 اسلایدی نقش مسئولیت پاسخگویی در چارچوب نظری حسابداری دولتی

پروژه پیش رو در زمینه نقش مسئولیت پاسخگویی در چارچوب نظری حسابداری دولتی می باشد که در حجم 19 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل با فرمت پاورپوینت تهیه شده است که می تواند به عنوان سمینار درس حسابداری دولتی و رشته حسابداری مورد استفاده قرار گیرد.

بخشهایی از متن پروژه

با مطالعه اطلاعات پروژه حاضر نتیجه گیری می کنیم در جوامع پیشرفته امروزی پاسخگویی جزو لاینفک تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های دولت بوده و پس از اتمام دوره برنامه با حسابرسی ها و حسابکشی ها نتایج عملکرد هر دستگاه به صورت ملموس و کاملا واقعی و جامع در اختیار تصمیم گیریها خواهد بود.

در ایران نیز مفهوم مسئولیت پاسخگویی می تواند به عنوان معیاری اساسی در ارزیابی قابلیتهای نظام حسابداری و گزارشگری مالی دولت جمهوری اسلامی ایران، مورد استفاده قرار گیرد. در نهایت می توان گفت برای ارزیابی و مقایسه نظام های حسابداری و گزارشگری مالی دولتی می توانیم از ظرفیت مسئولیت پاسخ گویی استفاده کنیم.

نقش مسئولیت پاسخگویی در چارچوب نظری حسابداری دولتی

پروفسور یوجی ایجیری در سخنرانی معروف خود در دانشگاه هاروارد اعلام کرد که چارچوب نظری حسابداری می تواند بر مبنای تصمیم گیری و یا بر مبنای پاسخگویی تدوین شود.

در چارچوب نظری مبتنی بر مسئولیت پاسخگویی، هدف حسابداری ایجاد یک سیستم مناسب جریان اطلاعات بین حسابده یا پاسخگو و پاسخ خواه یا صاحبان حق است. این چارچوب بر پایه ارتباطی دو طرفه بنا شده است. بر اساس این ارتباط پاسخ خواه حق دارد بداند، همانطور که پاسخگو حق دارد در افشای اطلاعات حریمی قانونی برای خود قائل شود. اغلب چارچوب های نظری حسابداری بر مبنای تصمیم گیری، یک سویه به سود استفاده کنندگان تدوین یافته است، در حالی که چارچوب نظری مبتنی بر مسئولیت پاسخگویی دو طرفه بوده و منافع هر دو طرف را تضمین می نماید. واقعیت حسابداری نگهداری دفاتر برای استفاده شخصی نمی باشد، زیرا در این حالت نیازی به تدوین استانداردهای حسابداری و رعایت آن احساس نمی گردد.

مفهوم مسئولیت پاسخگویی

فرهنگ لغات :

الزام شخص به توضیح و تشریح، همراه با ارائه دلایل منطقی در مورد اعمالی که انجام داده است.

ادبیات حسابداری دولتی :

وظیفه ای است که در اجرای آن اشخاص، دلایل و توضیحات قانع کننده ای برای ادای مسئولیت هایی که به عهده آنها محول گردیده است، فراهم نموده و گزارش های لازم را ارائه می نمایند.

فهرست مطالب پروژه

مقدمه

مفهوم مسئولیت پاسخگویی

وظایف مسئولیت پاسخگوئی

ارتباط پاسخگویی درون سازمانی

ارتباط پاسخگویی برون سازمانی

نقش گزارشگری مالی در چارچوب مبتنی بر پاسخگویی

نقش گزارشگری مالی در ارزیابی نتایج

ویژگی های گزارشگری مالی

چارچوب نظری مصوب شورای ملی حسابداری دولتی

چارچوب نظری مصوب هیات تدوین استانداردهای حسابداری دولتی (GASB)

بیانیه مفاهیم شماره 1: مفهوم شخصیت گزارشگری

اهداف گزارشگری مالی از دیدگاه FASB

الزاماتی برای فعالیت های دولتی

نتیجه گیری

خرید و دانلود آنی فایل

به اشتراک بگذارید

Alternate Text

آیا سوال یا مشکلی دارید؟

از طریق این فرم با ما در تماس باشید